Aktywność Ciało Odchudzanie Zdrowie

Bieżnia – Piramid Power!

Kasia
Napisane przez Kasia

Bieżnia – Piramid Power!

Witajcie. W poprzednim artykule dotyczącym planów treningowych na bieżnię dowiedzieliście się (i mam nadzieję, że wypróbowaliście), jak to jest poczuć się jak w górach na zwykłej siłowni:) Dzisiaj postanowiłam kontynuować ten temat. Były góry, a teraz czas na… piramidy!

Dzisiaj przedstawię Wam plan treningowy na bieżnię, nazywany Piramid Power! Jest to 45-minutowy trening cardio, który skutecznie spali Wasze kalorie!

Zaczynamy!
tabletki na bóle stawów

Jak to powinno wyglądać?

1. Marsz/ aktywny marsz – ma on bardziej intensywny rytm niż chodzenie. Pozwala pracować nad oddechem oraz nad wytrzymałością i angażuje prawie wszystkie mięśnie. Tempo aktywnego marszu zależy od celu, prędkość marszu może wynosić od 5 do 10 km/h.

2. Trucht – najłagodniejsza forma biegu. Trucht to aktywny odpoczynek. Przez wyczynowców stosowany po wyczerpujących treningach lub w ramach rozruchu. Głównym celem truchtu jest poprawa sprawności i wydolności fizycznej bez nadmiernego wysiłku. Za trucht uważa się bieg z prędkością 7-9 km/h. Służy utrzymaniu dobrej kondycji rytmicznej.

3. Bieg – prędkość biegu jest względna. Prędkość biegu należy dostosować do indywidualnego komfortu, bieg musi być łatwy, swobodny. Dobrym wyznacznikiem jest możliwość spokojnej rozmowy. Dla jednych może być to prędkość 6:00/km a dla innych 4:30/km. Wszystko zależy od tego jakim stażem biegowym dysponujecie i jaka jest wydolność Waszego organizmu.

4. Intensywny bieg – dostosowany do indywidualnych potrzeb, prędkości mogą być różne, w zależności od Waszej formy.

Intensywny trening na bieżni- Piramid POWER - SupleNaTak

Pamiętajcie o tym, aby przed każdym treningiem przeprowadzić przynajmniej 5 – 10 minutową rozgrzewkę, a po treningu poświęć 10 minut na rozciąganie.

Koniecznie sprawdźcie też intensywny trening gwiazd, czyli bieżnia dla zapracowanych.

Plan treningowy – Piramid Power :

1. Rozgrzewka
5 minut – marsz, tempo 4.00 mph, kat nachylenia 1% 
2. 2 minuty
Z prędkością 6.5, kąt nachylenia 1%
3. 2 minuty
Z prędkością 5.00, kąt nachylenia 1%
4. Minuta
Z prędkością 7.00, kąt nachylenia 1%
5. 2 minuty
Z prędkością 4.00, kąt nachylenia 1%
6. Minuta
Z prędkością 7.5, kąt nachylenia 1%
7. 2 minuty
Z prędkością 4.00, kąt nachylenia 1%
8. Minuta
Z prędkością 6.5, kąt nachylenia 1%
9. 3 minuty
Z prędkością 5.00, kąt nachylenia 1%
10. Minuta
Z prędkością 7.00, kąt nachylenia 1%
11. 3 minuty
Z prędkością 5.00, kąt nachylenia 1%
12. Minuta
Z prędkością 8.00, kąt nachylenia 1%
13. 3 minuty
Z prędkością 5.5, kąt nachylenia 1%
14. Minuta
Z prędkością 8.00, kąt nachylenia 1%
15. 2 minuty
Z prędkością 5.5, kąt nachylenia 1%
16. Minuta
Z prędkością 7.5, kąt nachylenia 1%
17. 3 minuty
Z prędkością 6.00, kąt nachylenia 1%
18. 2 minuty
Z prędkością 5.00, kąt nachylenia 1%
19. 2 minuty
Z prędkością 6.00, kąt nachylenia 1%
20. 5 minut
Z prędkością 4.00, kąt nachylenia 2%
21. Cooldown
6 minut, tempo 2.00, kąt nachylenia 0.5%

 skuteczne tabletki an odchudzanie

I kto twierdzi, że bieganie na bieżni jest nudne?!:)

I kto twierdzi, że bieganie na bieżni jest nudne A jeśli biegacie wg innego planu treningowego, chętnie o tym poczytamy – podzielcie się z nami Waszymi doświadczeniami!



Źródła:
http://www.popsugar.com/fitness/Cardio-Workout-Beginner-Treadmill-6856999

http://treningbiegacza.pl/bieganie-na-biezni-fakty-i-mity

http://jak-biegac.pl/biegasz-na-biezni-to-znaczy-ze-nie-biegaszhttp://bieganie.pl/?show=1&cat=2&id=6011

http://www.menshealth.pl/fitness/Trening-na-biezni-spal-tluszcz-zbuduj-forme,4722,3

http://www.mensfitness.com/training/endurance/5-burning-questions-about-running-on-a-treadmill

http://www.popsugar.com/fitness/Treadmill-Tips-Burn-More-Calories-Build-Muscle-Run-Faster-18543932

http://www.wikihow.com/Use-a-Treadmill-For-Beginnershttp://www.runnersblueprint.com/30-minute-treadmill-workout-beginners/

http://thesweetsculpt.com/wp-content/uploads/2015/09/running-on-treadmill

O Autorze

Kasia

Kasia

Zostaw Komentarz

CommentLuv badge

Close
Przeczytaj inne:
Bieżnia dla średnio zaawansowanych – plan treningowy drugi poziom!

Bieżnia dla średnio zaawansowanych – plan treningowy drugi poziom! Wiecie już, że bieżnia jest idealnym rozwiązaniem dla początkujących biegaczy. Pora...

Zamknij