Odchudzanie Zdrowie

Dieta zgodna z grupą krwi – Podsumowanie

Robert
Napisane przez Robert

Po naszym cyklu poświęconym diecie przystosowanej do poszczególnych grup krwi:

Przyszła pora na podsumowanie, czyli ostatni już artykuł z cyklu dieta zgodna z grupą krwi , z kategorii Odchudzanie i Zdrowie.

Podsumowanie dotyczące tego, czy warto zdecydować się na tego rodzaju dietę.

Jakie są argumenty za, a jakie są przeciw?

Mimo tego, że dieta zgodna z grupą krwi jest dość nową metodą odżywiania, zyskuje ona coraz większe zainteresowanie wśród osób zdeterminowanych do zmiany swoich dotychczasowych, często niezbyt zdrowych nawyków żywieniowych. I choć jej działanie nie zostało potwierdzone naukowo, to ma wielu zwolenników, choć jest teorią pozanaukową, hipotezą.

Ale ma też wielu przeciwników, którzy wątpią, że zmiana sposobu odżywiania zgodnie z taką dietą faktycznie przynosi jakieś efekty.

Dyskusja jest bardzo ożywiona, nie tylko w środowisku dietetyków, ale także konsumentów. Ja postaram się ułatwić Wam podjęcie decyzji i przybliżyć nieco oba stanowiska.

Zwolennicy:

  • W grupie krwi zapisany jest najlepszy sposób odżywiania, wg James i Peter zielona kawa opinieD’Adamo (Szczegóły: Dr Peter J.D’Adamo i Catherine Whitney „Jedz zgodnie ze swoją grupą krwi”).
  • Przyspiesza metabolizm i odchudza – toksyczne pokarmy to przede wszystkim wynik niepełnego trawienia, a większość źle strawionych produktów to pokarmy niezgodne z grupą krwi oraz pokarmy przetworzone i zawierające substancje chemiczne.
  • Produkty dla nas zakazane są przez nas (z powodu naszej grupy krwi) źle trawione, a wręcz toksyczne i z tego powodu odkładają się w ciele w postaci tkanki tłuszczowej.
  • Każda grupa krwi posiada zapisany kod, który pozwala na spożywanie produktów, które są zgodne z daną grupą i są najbardziej optymalne dla  organizmu.
  • Zapewnia poprawę chronicznych dolegliwości oraz chorób.
  • Przyczynia się w szybkim tempie do zmiany nawyków żywieniowych, w rezultacie do utraty podskórnej tkanki tłuszczowej oraz zapobieganiu efektowi jo-jo.
  • Dostosowując się do zaleceń swojej grupy krwi na wadze tracimy wolniej niż w przypadku innych diet (stricte odchudzających), ale poprawia się nasze samopoczucie, przyspiesza metabolizm, a efekt jest długotrwały.
  • Osoby, które mają różne grupy krwi w różny sposób trawią poszczególne pokarmy.
  • Wybrane składniki pożywienia wchodzą w konflikt z antygenami (które są determinowane przez grupę krwi), wywołując reakcję obronną układu odpornościowego, a w konsekwencji alergie i nietolerancje pokarmowe – Aneta Łancuchowska z Poradni Dietetycznej „halsa”.
  • Dieta grup krwi nie wyklucza dla żadnej grupy krwi żadnego rodzaju pokarmu, tylko sugeruje ograniczanie pewnych typów (minimalizowanie mięsa czerwonego na korzyść maksymalizowania mięsa ryb, albo wybieranie jednych ryb kosztem innych).
  • Dieta grup krwi jest całkowicie zgodna ze znanymi sugestiami dietetycznymi: piramida pokarmowa, zalecenia żywieniowe WHO, diety wegetariańskie i wegańskie, dieta makrobiotyczna, jak też z zaleceniami medyczno-fizjologicznymi co do formy, częstotliwości, ilości posiłków i ich składu odżywczego.
  • Dieta grup krwi tylko wprowadza dodatkowy czynnik zgodności antygen-przeciwciała.
  • Jest dostosowana do indywidualnych potrzeb osób posiadających określoną grupę krwi, zgodnie z zasadą, że każdy z nas jest inny i na każdego podziała co innego, a niestety, zazwyczaj diety  opierają się na uniwersalnych zaleceniach i zasadach.

Znacie już zalety diety zgodnej z grupą krwi. Pora na drugą stronę.

O Autorze

Robert

Robert

Zostaw Komentarz

CommentLuv badge

Close
Przeczytaj inne:
Dieta zgodna z grupą krwi.

Dieta zgodna z grupą krwi W tym wpisie oprócz diety zgodnej z grupą krwi, poruszam temat suplementacji. Wszystkie specyfiki przetestowałam....

Zamknij