Aktywność Ciało Fitness Odchudzanie Zdrowie

Dlaczego warto biegać? 15 istotnych powodów.

Kasia
Napisane przez Kasia

Nie biegasz? Zaczniesz!

Przedstawiam 15 powodów, dla których warto biegać.

 

Ubrałam dziś buty i poszłam pobiegać. Niestety, wróciłam po pięciu minutach, bo o czymś zapomniałam. Zapomniałam, że jestem gruba, szybko się męczę, a bieganie mnie wkurza!

Też tak masz? Przeczytaj zatem, dlaczego warto zmienić swoje nastawienie i dlaczego warto zacząć biegać!

Na początek może troszkę teorii.

Bieganie jest to ćwiczenie aerobowe, czyli tlenowe. Co to znaczy?

Nic innego tylko to, że wzmacnia ono układ oddechowo- krążeniowy, czyli wasze serca są bardziej wydolne, ponieważ zwiększają swoją objętość. Poza tym, uspakaja się i normuje ciśnienie krwi, a puls obniża, Wasze naczynia krwionośne stają się bardziej elastyczne, płuca bardziej wydajne, dzięki czemu Wasz mózg dotlenia się lepiej i szybciej. Nie wspominam już o Jeśli biegasz jesteś Zwycięzcą! SupleNaTak.plendorfinach, ale to temat na późniejsze teksty, wspomnę tylko, że po bieganiu humor dopisuje!

Mu tu o bieganie a ja zgłodniałam! Ooo to świetny pomysł żeby przypomnieć sobie wpis dotyczących śniadań. Nie byle jakich bo mowa tutaj o.. a zresztą zobaczcie sami Śniadania niskowęglowodanowe – czyli energiczna pobudka z wykopem.

Jeśli biegasz jesteś biegaczem. I nie ma znaczenia jak szybko ani jak daleko biegasz. Nie ma znaczenia czy dziś jest Twój pierwszy dzień czy biegasz już dwadzieścia lat. Tu nie ma żadnego testu, licencji ani karty członkowskiej. Po prostu biegasz

John Bingham

Tyle teorii. Teraz przejdę do tematu głównego, czyli dlaczego warto biegać? Jest kilka powodów zdrowotnych, zarówno dla ciała, jak i umysłu, dla których warto wycisnąć ze swojego organizmu siódme poty! 

OTO LISTA 15 POWODÓW, DLA KTÓRYCH WARTO BIEGAĆ:

  1. Poprawa kondycji i zdrowia – bieganie wzmacnia serce i układ krwionośny oraz poprawia funkcjonowanie całego organizmu. Bieganie także pomaga budować mięśnie, które szybciej się także regenerują po treningu, z powodu lepszej odbudowa stawówkondycji.
  2. Mocniejsze kości – bieganie pomaga utrzymać i poprawić gęstość kości, co zapobiega osteoporozie. Z tego względu polecane jest szczególnie kobietom po menopauzie, ale także osobom starszym.
  3. Zrzucenie zbędnych kilogramów – bieganie gwarantuje szczupłą sylwetkę, efektywne spalanie kalorii, prawie niezauważenie, a Wasze ciało zaczyna wyglądać coraz lepiej.
  4. Poprawa siły i koordynacji  – bieganie zmniejsza ryzyko skręceń lub upadków, ponieważ zwiększa się siła mięśni i ich objętość, a także elastyczność ścięgien.
  5. Poznawanie własnych możliwości i lepsza koncentracja– bieganie sprawia, że lepiej zaczniecie rozumieć własny organizm, poznawać jego granice wytrzymałości, wiedzieć, jak ruch wpływa na Wasze samopoczucie.
  6. Rzucenie nałogów – efektem ubocznym biegania jest zerwanie z nałogami. Stosowanie używek, także alkoholu i papierosów, obniża kondycję, powoduje złe samopoczucie, a bieganie temu zapobiega. Poczałkowo palacze mogą odczuwać kłucie w płucach i suchość w jamie ustnej, jednak przy marszach, truchcie te dolegliwości nie powinny występować. I lenistwo też jest nałogiem – należy o tym pamiętać!
  7. Poznawanie nowych ludzi – dotyczy to biegania w grupach, których członkowie mają tylko jedną pasję – bieganie. Wspólne bieganie może przełożyć się we wspólne wyjazdy, imprezy i nowe przyjaźnie.
  8. Pokonywanie swoich słabości i satysfakcja – bieganie dowodzi, że przy odpowiedniej dozie koncentracji oraz silnej woli możecie osiągnąć wszystko i pokonać własne lenistwo oraz uprzedzenia. Zyskuje też na tym Wasze poczucie wartości.
  9. Lepsze organizowanie własnego czasu – bieganie to dyscyplina. Należy jej przestrzegać i przeorganizować sobie tak czas, aby wygospodarować te kilkadziesiąt minut na bieganie. Przestaniecie marnować czas na głupoty, leniuchować i zaczniecie utrzymywać właściwy rytm treningów, który wymaga przecież planowania z wyprzedzeniem.
  10. Wiara w siebie – przekonacie się, że możecie zrobić rzeczy, które w pierwszej chwili wydawały Wam się niewykonalne i nieosiągalne. Przekonacie się, że wszystko jest możliwe!

O Autorze

Kasia

Kasia

1 Komentarz

  • Bieganie może też być rodzajem mindfulness, czyli treningiem uważności, jeśli biegnąc skupiamy się na bieżącym doświadczeniu tu i teraz.
    Wtedy nie słuchamy muzyki ani nie roztrząsamy problemów.
    Ruch sprzyja wchodzeniu w kontakt w własnymi emocjami, które następnie możemy sensownie opracowywać, samodzielnie lub np. z pomocą psychologa.
    Poznaniak ostatnio opublikował…Pomoc psychoterapeutyczna – odpłatnie czy na NFZ?My Profile

Zostaw Komentarz

CommentLuv badge

Przeczytaj inne:
Dieta zgodna z grupą krwi.

Dieta zgodna z grupą krwi W tym wpisie oprócz diety zgodnej z grupą krwi, poruszam temat suplementacji. Wszystkie specyfiki przetestowałam....

Zamknij