Aktywność Ciało Odchudzanie Zdrowie

Jak pozbyć się zakwasów po ćwiczeniach – 20 skutecznych sposobów cz. 1

Piotrek
Napisane przez Piotrek

Jak pozbyć się zakwasów po ćwiczeniach – 20 skutecznych sposobów cz. 1

Wiecie już z poprzedniego artykułu o zakwasach, że stopień bolesności mięśni, czyli tzw. zakwasów zależy od poziomu Waszej sprawności fizycznej, więc jeśli jesteście w świetnej formie…możecie mieć bardzo małe zakwasy lub nie mieć ich wcale.

Jeśli zaś nie jesteście w świetnej formie…musicie koniecznie zapoznać się z naszymi 20 skutecznymi sposobami na to, aby pozbyć się bólu po zakwasach.


hormon wzrostu

Jakie są skuteczne sposoby na zakwasy ?

1. Sauna:

Sauna - SupleNaTak

  • wysoka temperatura rozluźnia naciągnięte mięśnie,
  • redukuje ból po treningu,
  • wypłukuje kwas mlekowy z mięśni,
  • poprawia krążenie,
  • zwiększa przepływ krwi, tym samym zmuszając „nową krew” i nowe składniki odżywcze  do odżywienia i regeneracji tkanki mięśniowej,
  • dotlenia organizm,
  • relaksuje
  • sesja w saunie powinna kończyć się zimnym prysznicem.

Koniecznie sprawdź czy można zapobiec zakwasom.

Przy okazji, koniecznie zajrzyjcie na naszą podstronę dotyczącą Zdrowia.

2. Basen:

  • pływanie na basenie pozwala pozbyć się zakwasów,Basen - SupleNaTak
  • woda pomaga się zrelaksować,
  • rozluźnia spięte mięśnie,
  • podczas pływania mięśnie adaptują się do obciążeń, co wg lekarzy jest najlepszym sposobem na zakwasy,

3. Zimny – gorący prysznic:

  • naprzemienny zimny i ciepły strumień wody relaksuje obolałe mięśnie,
  • zimno zmniejsza stan zapalny mięśni,
  • ciepło zwiększa przepływ krwi do mięśni, przyspiesza regenerację,
  • można zastosować proporcje:  30 – 60 sekund zimnej wody, a następnie 1 – 2 minuty gorącej lub ciepłej wody 3 – 4 razy, naprzemiennie,
  • zaczynać zawsze prysznicem zimnym, potem gorącym, kończąc zimnym,
  • tego rodzaju prysznic wypłukuje kwas mlekowy z mięśni.

4. Gorąca kąpiel:

  • rozgrzewa mięśnie,gorąca kapiel - SupleNaTak
  • wspomaga regenerację,
  • zmniejsza ból,
  • zwiększa przepływ krwi, co powoduje mniejszą sztywność mięśni,
  • kąpiel powinna trwać min. 10 minut.

 

O Autorze

Piotrek

Piotrek

2 komentarze

  • no tak gorąca kąpiel jest świetnym sposobem, tylko ja do niej jeszcze dodaję sól bocheńską, świetnie działa na zmęczone treningiem mięśnie, rozluźnia.

  • Zgadzam się kąpiele solankowe są rewelacyjnym sposobem na regenerację organizmu, no i mają ten plus, że przygotowują mięśnie i organizm do dalszego wysiłku.

Zostaw Komentarz

CommentLuv badge

Close
Przeczytaj inne:
SupleNaTak.pl
Strzykanie w stawach – jak zapobiegać?

Strzykanie w stawach - jak zapobiegać? Witajcie. Dziś kolejny tekst z serii o stawach. Piszę o tym dość dużo, ponieważ...

Zamknij