Aktywność Odchudzanie Siła

Jaka muzyka do treningu? Nasze The Best of!

Kasia
Napisane przez Kasia

Jaka muzyka do treningu? Nasze The Best of!

Jak już pisałam we wcześniejszym tekście, dotyczącym roli motywacyjnej muzyki, jest ona bardzo ważnym, jeśli nie najważniejszym elementem każdego treningu. Najlepsza muzyka do ćwiczeń powinna mieć tempo 120-140 BPM, ale zależy to także od rodzaju wykonywanego ćwiczenia i treningu. Postaram się dzisiaj przybliżyć Wam charakterystykę ćwiczeń i powiązać ją z rodzajem utworów oraz tempem, które nie tylko Was zmotywuje, ale wyzwoli nowe pokłady energii!Najlepsza muza do Treningu - SupleNaTak

Zaczynamy!

1. Trening wytrzymałościowy – wymaga on dużej intensywności ćwiczeń, dlatego najlepiej wybierać do niego muzykę ze 135 bpm lub więcej. Należy wybrać utwory o szybkim tempie (techno), utwory optymistyczne, „żywe” (pop, rock, hard rock).

10

Pierwsza Nuta

Druga Nuta

Trzecia Nuta

Czwarta Nuta

Piata Nuta

 

Zobacz co może Cię blokować przed treningiem.

Trening Wytrzymałościowy - SupleNaTakjpg

2. Trening siłowy – podnoszenie ciężarów i inne ćwiczenia wytrzymałościowe wymagają przede wszystkim powtarzalnego rytmu, dlatego tu najlepiej wybierać muzykę z 115 do 135 bpm:

Pierwsza Nuta

Druga Nuta

Trzecia Nuta

Trening Wytrzymalościowy - muzyka - SupleNaTak

 

3. Rozciąganie –  ćwiczenia o niskiej intensywności wymagają spokojnej, kojącej muzyki z minimalnym wokalem lub bez wokalu, dlatego w tym przypadku najlepiej wybrać muzykę z 90 – 115 bpm. Najlepszymi gatunkami będą tutaj  rhythm and blues, alternative, indie rock, soft music:

Pierwsza Nuta

Druga Nuta

Trzecia Nuta

Rozciąganie - SupleNaTak

 

4. Cardio – ten rodzaj treningu wymaga szybkiego rytmu i powtarzalnego tempa. Należy wybierać utwory z gatunków techno, pop i heavy metal, elektroniczne remiksy muzyki dance i pop, o tempie 115 – 135 bpm:

 jak pozbyć sie cellulitu w ciąży

Pierwsza Nuta

Druga Nuta

Trzecia Nuta

Czwarta Nuta

Cardio i muzyka - SupleNaTak

5. Crossfit – ten rodzaj mieszanki wszystkich treningów wymaga szczególnego tempa, a także intensywności i motywacji. Należy wybierać utwory z wokalem, rock, rap i muzykę elektroniczną, o tempie 130 – 135 bpm:

Pierwsza Nuta

Druga Nuta

Trzecia Nuta

Czwarta Nuta

Crossfit - nuta do ćwiczeń - SupleNaTak

Sprawdź jakie są zasady treningu crossfit.

6. Bieganie – tutaj tempo optymalne i wymagane wynosi od 147 do 180 bpm – takie tempo pozwala biec szybciej:

Pierwsza Nuta

Druga Nuta

Trzecia Nuta

Czwarta Nuta- 180 BPM!!

Bieganie i muzyka - SupleNaTak

Przeczytaj relację z Runmageddon.

7. Walking – wolny walking to tempo od115 do 118 bpm, a nieco szybszy wymaga utworów o tempie od137 do 139 bpm:

odbudowa stawów

Pierwsza Nuta

Druga Nuta

Trzecia Nuta

Czwarta Nuta

Muzyka do Spacerowania - SupleNaTak

Moc muzyki sprawi, że forsowne ćwiczenia staną się mniej męczące – wykorzystajcie to!

Im lepsza nuta gra- tym lepiej możesz trenować!!- SupleNaTak

A jeśli macie jakieś swoje motywujące kawałki, napiszcie o nich i podzielcie się wrażeniami!



Źródła:

http://www.huffingtonpost.com/2013/11/01/why-exercise-workout-music-playlist_n_4173931.html

http://www.theguardian.com/lifeandstyle/the-running-blog/2013/mar/13/running-with-music-for-against

http://www.weightlossresources.co.uk/exercise/workouts/music-increase-exercise-endurance.htm

https://www.youtube.com/watch?v=ktvTqknDobU,

https://www.youtube.com/watch?v=pco91kroVgQ

https://www.youtube.com/watch?v=cbB3iGRHtqA

https://www.youtube.com/watch?v=a_426RiwST8

https://www.youtube.com/watch?v=Kj-sFIHQWLY

https://www.youtube.com/watch?v=Mh_Gv1wCPDM&list=PL59B8F7B34F19DD7A,

https://www.youtube.com/watch?v=3KsPIJK17uk

https://www.youtube.com/watch?v=dGghkjpNCQ8

https://www.youtube.com/watch?v=sENM2wA_FTg

https://www.youtube.com/watch?v=eTNitq77Utg&list=RDeTNitq77Utg

https://www.youtube.com/watch?v=UYIAfiVGluk

https://www.youtube.com/watch?v=UJtB55MaoD0

https://www.youtube.com/watch?v=n2kUsHeBPQs,

https://www.youtube.com/watch?v=W8MXFaxIfQk,

https://www.youtube.com/watch?v=8zZD_ItaEuU

https://i.ytimg.com/vi/LvtjNDaiKS0/maxresdefault.jpg

http://www.leanitup.com/wp-content/uploads/2015/02/MusclePharm_Corp_bg_chady.jpg

http://workouts.buildthemuscle.org/wp-content/uploads/2015/08/workout-workout-music-gym-gym-mu2.jpg

http://drinkcocopro.com/wp-content/uploads/2015/11/stretching.jpg

http://i.ytimg.com/vi/nlo7EBn1M3w/hqdefault.jpg

http://i.ytimg.com/vi/HNQFKZXTYx8/hqdefault.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=kYExeByYv1g

https://www.youtube.com/watch?v=T9LH-qIGyHc

http://11kcrossfit.com/wp-content/uploads/2015/02/11k_MAX.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=hDCx72kG4zc

https://www.youtube.com/watch?v=1RN6pT3zL44

https://www.youtube.com/watch?v=8-18kHm3R4s

https://www.youtube.com/watch?v=iUlrvYbsOoU

https://www.youtube.com/watch?v=PWgvGjAhvIw

https://www.youtube.com/watch?v=ARIbiklKp88

https://www.youtube.com/watch?v=7Nr33m1zXVE

https://www.youtube.com/watch?v=CdXesX6mYUE,

https://www.youtube.com/watch?v=clwLKJ294u4

https://www.youtube.com/watch?v=SpLjrHiXYTM

http://crossfitwhitehorse.net/wp-content/uploads/2015/12/background.jpg

http://a1937.phobos.apple.com/us/r1000/113/Purple/v4/d9/25/50/d9255040-2ea4-5e7f-5e5a-5b355a150841/mzl.iqklercm.png

https://i.scdn.co/image/fe7c4ab1554ededb39df3b2412e588e98ad00343

 

O Autorze

Kasia

Kasia

4 komentarze

Zostaw Komentarz

CommentLuv badge

Close
Przeczytaj inne:
Dieta bezglutenowa – jakie produkty można jeść?!

Dieta bezglutenowa – jakie produkty można jeść?! Witajcie, dzisiaj przedstawię Wam listę produktów, jakie możecie bezkarnie spożywać, jeśli jesteście na...

Zamknij