Masa Rzeźba Siła

Początki treningu na siłowni – czyli jak, gdzie i kiedy?

Robert
Napisane przez Robert

Początki treningu na siłowni – czyli jak, gdzie i kiedy.

Jak sądzicie – kiedy i jak powinniście zacząć ćwiczenia na siłowni i ile czasu zajmie Wam wypracowanie ładnej muskulatury?

Niestety wiele osób przyjmuje, że w ok. 3 miesiące można już uzyskać wymarzoną sylwetkę, a do tego sądzą, że im wcześniej rozpoczną ćwiczenia z obciążeniem, tym lepie. Błąd.


suplementy diety
Nie ma nic bardziej złudnego niż przekonanie, że w tak krótkim czasie można wyrzeźbić swoje ciało. W tym artykule podejmę temat, związany z tym, kiedy, jak i gdzie rozpocząć treningi. Mam nadzieję, że dzięki temu wiele osób, zapatrzonych w muskularne ciała znajomych, nie tylko zacznie podchodzić do tej kwestii w rozsądny sposób, ale również oszczędzą sobie kontuzji i niepotrzebnych urazów.

Może teraz odrobina humoru? – najpierw masa potem rzeźba

Najmpierw Masa -SupleNaTak.pl

Zdjęcie pochodzi z www.humorpage.pl

Pewnie wielokrotnie spotkaliście się na siłowni lub poza nią z ludźmi , którzy wyglądają „jakby zapomnieli o ćwiczeniach” .

Oczywiście obrazek ten to tylko pewnego rodzaju żart. Prawda jest jednak taka, że bardzo szczupła osoba może nawet w czasie 3 miesięcy rozbudować masę mięśniową, ale niestety nie będą to zbite mięśnie, ponieważ ich wypełnienie to po prostu nagromadzona w organizmie woda. Nad piękną muskulaturą trzeba pracować długo, ale już w okresie ok. 2 lat, można wypracować ładnie wyrzeźbiona muskulaturę.

Ile trzeba ćwiczyć, aby uzyskać kaloryfer i wyrzeźbić pozostałe partie ciała?

Na pewno nie jeden raz ulegliście chwytliwym hasłom reklamowym, które to głosiły, że:

-”Wystarczy miesiąc aby stracić 20 kilogramów”- odnosi się to oczywiście do osób, posiadających grubą tkankę tłuszczową,

– „3 miesiące do uzyskania idealnej sylwetki i wyrzeźbienia mięśni”.

Jeżeli uwierzyliście w te zapewnienia, muszę bardzo brutalnie je zweryfikować . Otóż przyznam się Wam, że znam wielu chłopaków, którzy zawierzyli zapewnieniom, że za sprawą magicznego specyfiku ich mięśnie nabiorą ładnego wyglądu. Niestety nie osiągniecie wymiernych efektów, bez odpowiednio rozplanowanego treningu, który będzie poparty:

– zbilansowaną dietą,

– właściwie dobranymi ćwiczeniami,

– suplementacją, mam tu na myśli np. Somatodrol.

To one warunkują to, że wasz trud zostanie wynagrodzony ładną masą mięśniową.

Jeśli interesują Cię wpisy z kategorii Rzeźba.  Koniecznie sprawdź kategorię wpisów Rzeźba.

Czy można być „za młodym na siłownię”?

Zaczynając serię wpisów na temat siłowni, artykułem sprzed 2 miesięcy pisałem o tym, jak ważna jest rozgrzewka, odpowiedni dobór ćwiczeń, a także sumienność w trakcie ich wykonywania.

Nie określiłem jednak wieku, w jakim można przystąpić do ćwiczeń z obciążeniem.

Ciekawą dyskusję na ten temat znajdziecie na tym forum, polecam chwilkę poczytać.

Co jednak tyczy się moich własnych doświadczeń, przestrzegam zwłaszcza nastolatków przed „pakowaniem”, zanim nie ukończą 18-go, a nawet 20-roku życia.

Dlaczego?

Wszystko opiera się o to, że do 18 roku życia:

– organizm nadal rośnie,

– poszczególne układy ulegają wzmocnieniu,

– mięśnie dopiero zaczynają się odpowiednio kształtować.

Biceps-SupleNaTak.plNa pewno młody organizm na większa tendencję do szybkiego rozbudowywania mięśni, jednakże aby muskulatura nie była sztucznie napompowana,
warto poczekać kilka lat i dopiero wówczas rozpocząć treningi. Jeżeli zbyt młody organizm zostanie narażony na duże obciążenia, zdrowie ćwiczącego może być zagrożone. Począwszy od kontuzji kręgosłupa, poprzez pozrywanie wiązadeł i wielu problemów z mięśniami, a skończywszy na nieodwracalnych zmianach w organizmie. Takie mogą być efekty, gdy rzucicie się na ciężary w wieku 15-tu lat.

Pamiętajcie o tym, że nie wszyscy zbudują masę mięśniową w tym samym czasie, bowiem sporo zależy także od waszych naturalnych predyspozycji, do rozbudowywania mięśni i wielu innych czynników, o których wspomniałem przy okazji planowania treningu.

Poza tym jeżeli jeszcze nigdy Wasza noga nie przekroczyła progu siłowni, najrozsądniej „wielkie wyjście” w kąpielówkach, zaplanować z dwuletnim wyprzedzeniem.

Koniecznie sprawdź wpis Trening bez siłowni ćwiczenia na nogi.

O Autorze

Robert

Robert

1 Komentarz

  • No dokładnie, z tym odczekaniem do odpowiedniego wieku to masz rację! Ile razy ja wałkuję mojemu siostrzeńcowi, żeby nie brał ze mnie przykładu i zaczynał trening jak człowiek… Nic nie pomaga, młody łeb – to durny! Napala się podglądaniem starszych, którzy już zęby na siłce zjedli i myśli, że w 5 sekund wszystko osiągnie od razu… Kupuje jakieś podejrzane puszki, pseudo odżywki, a moja siostra głowę mi mydli codziennie, do czego ja go namawiam…
    Dałem mu tego linka do was, niech se poczyta i może jakiś suplement z prawdziwego zdarzenia kupi, dla odmiany?! Może w końcu do niego dotrze, że nie od razu może wyglądać tak, jak jego wujek (nie chwaląc się)! Pozdro!

Zostaw Komentarz

CommentLuv badge

Close
Przeczytaj inne:
Spalenie 500 kalorii – 22 zaskakujące sposoby…cz.1

Spalenie 500 kalorii - 22 zaskakujące sposoby... Niekoniecznie na siłowni! Witajcie. Dzisiaj postaram się przybliżyć Wam nieco inne sposoby spalenia...

Zamknij