Aktywność Ciało Odchudzanie Zdrowie

Jak pozbyć się zakwasów po ćwiczeniach – 20 skutecznych sposobów cz. 2

Piotrek
Napisane przez Piotrek

Jak pozbyć się zakwasów po ćwiczeniach – 20 skutecznych sposobów cz. 2

W poprzednim artykule, dotyczącym sposobów na pozbycie się zakwasów, przedstawiłem Wam 10 pierwszych sposobów na walkę z zakwasami. Czy chcecie poznać kolejnych 10? Równie skutecznych? Takich, które pomogą Wam pozbyć się bólu po treningu?


Proszę, oto:

10 kolejnych sposobów na pozbycie się zakwasów!

1. Rozciąganie:

  • zmniejsza ból,
  • zapobiega sztywności mięśni,
  • rozluźnia mięśnie,
  • daje ulgę,
  • zwiększa wydajność mięśni,
  • przyspiesza regenerację dzięki zwiększeniu przepływu krwi do mięśni.

2. Odpoczynek od treningów:

  • Odpoczynek po treningu - SupleNaTakpomaga regenerować siły,
  • jest wskazany, aby mięśnie mogły odpocząć.

3. Leki i maści (np. z Arniki):

  • według specjalistów niesteroidowe leki przeciwzapalne, a także specjalistyczne żele i maści na ból mięśni, powinny przynieść ulgę, a jeśli odczuwasz strzykanie w stawach, dowiedz się jak się temu zapobiegać!
  • np.maści i tabletki z Arniki, zażywane 2x dziennie przez maratończyków na dzień przed maratonem, a potem 3 dni po maratonie pomogły zmniejszyć ból,
  • w razie bardzo ostrego bólu, należy zażyć środki przeciwzapalne,
  • jeśli ból utrzymuje się dłużej niż jeden dzień, należy zasięgnąć pomocy lekarskiej.

4. Imbir:

  • według badań, imbir zażywany regularnie 8 dni przed ciężkim treningiem pomaga zmniejszyć ból mięśni o 25%.

5. Koenzym Q10:

  • Koenzym - SupleNaTakjest bardzo ważne dla funkcjonowania komórek mięśniowych,
  • a według badań sporządzonych w Stony Brook University Health Sciences Center może zmniejszyć ból o 50%,
  • dawka: 100 mg koenzymu Q10 dziennie podczas treningów.

6. Sok z wiśni:

  • według badań naukowców z Uniwersytetu Stanu Vermont w Burlington („British Journal of Sports Medicine” 2006), sok z wiśni, wypity przed intensywnym treningiem, skutecznie łagodzi zakwasy,
  • po soku wiśniowym ból zaczynał słabnąć już w 24 godziny po ćwiczeniach, a po jabłkowym rósł przez kolejne 48 godzin,
  • po sok wiśniowy nie zaszkodzi sięgnąć także po treningu,
  • wiśnie zawierają flawonoidy i antocyjany – związki o silnym działaniu przeciwzapalnym i przeciw utleniającym,
  • sok z wiśni przyspiesza regenerację mięśni po intensywnym treningu.

 

Ostatnio pisaliśmy również o Ćwiczeniach na wysoki cholesterol. Koniecznie sprawdźcie.

7. Nawodnienie organizmu:

  • należy pić dużo wody (co najmniej litr wody dziennie),
  • odwodnienie organizmu spowoduje wzrost bólu i skurczy mięśni,
  • woda jest niezbędna dla ożywienia i wzrostu tkanki mięśniowej,Zdrowa dieta - SupleNaTak
  • uzupełnianie wody pomoże w usuwaniu toksyn, które gromadzą się z pracy podczas  ciężkich treningów, zwiększając przepływ składników odżywczych do mięśni, a także pomaga w ich szybszej regeneracji.

8. Dieta:

  • obolałe mięśnie potrzebują przede wszystkim białka, węglowodanów i tłuszczów, aby się zregenerować.

Jesteś ciekaw/a nowości? Zapoznaj się z wpisami dotyczącymi diety zgodnej z grupą krwi.

9. Zwiększenie spożycia węglowodanów:

  • weglowodany - SupleNaTakzmniejszają one ból,
  • regenerują mięśnie po treningu,
  • mają zdolność odbudowy mięśni,
  • stanowią paliwo dla mięśni,
  • należy je spożywać bezpośrednio po treningu.

10. Zwiększenie spożycie białka:Organizm-ludzki-latwiej-przyswaja-bialka-zwierzece - SupleNaTak

  • spożycie białka w ciągu 24 godzin po treningu znacząco wpływa na wzrost i regenerację mięśni,
  • białko jest fundamentem budowy nowych mięśni,
  • można posiłkować się suplementami białkowymi,
  • synteza białek jest najwyższa bezpośrednio po treningu, ale nawet 24 godzin później ciało będzie nadal pobierało więcej białka niż normalnie z powodu jego utraty podczas treningu, tzw. głód białka.

To już wszystkie sposoby na walkę z zakwasami, wszystkie sprawdzone, wszystkie skuteczne! Teraz nic Wam już nie przeszkodzi w regularnych treningach i nabieraniem formy przed wiosną! A jeśli chcecie przyspieszyć ten proces szybszego chudnięcia i wciśnięcia się w ulubione wiosenne jeansy, spróbujcie Therma Cuts suplementu diety, którego zadaniem jest spalanie tkanki tłuszczowej, a także uniemożliwianie jej ponownego odkładania się.

Nie zapominajcie pisać do nas o Waszych spostrzeżeniach, dotyczących metod walki z zakwasami! Wszelkie sugestie i komentarze dozwolone!



Żródła :
http://bi.gazeta.pl/im/8/10365/z10365558Q,Organizm-ludzki-latwiej-przyswaja-bialka-zwierzece.jpg

http://www.beatachrzanowska.pl/wp-content/uploads/2015/08/wegle.jpg

http://www.hellawella.com/sites/hellawella.com/files/2013/05/Eats_FoodFace.jpg

http://www.funnyjunksite.com/pictures/funnypics/animals/pig/funny_pig_picture_8.jpg

http://www.zielonysztandar.com.pl/wp-content/uploads/2012/08/wisnie.jpg

http://suplementy-online.sshadee.pl/wp-content/uploads/2014/04/fatty.jpg

http://www.cearna.com/wp-content/uploads/2011/07/arnica-montana.jpg

http://naukawpolsce.pap.pl/Data/Thumbs/_plugins/information/391208/MTAyNHg3Njg,11987165_11986736.jpg

 

O Autorze

Piotrek

Piotrek

Zostaw Komentarz

CommentLuv badge

Close
Przeczytaj inne:
SupleNaTak.pl
Dieta zgodna z grupą krwi B

Dieta zgodna z grupą krwi B … czyli następny artykuł z cyklu dieta zgodna z grupą krwi oraz z kategorii...

Zamknij