Aktywność Ciało Siła

Skuteczny trening siłowy – poznaj 10 zasad!

Robert
Napisane przez Robert

Skuteczny trening siłowy – poznaj 10 zasad!

Trening siłowy wszechstronnie oddziałuje na organizm i wzmacnia go zarówno w sferze fizycznej, jak i psychicznej, dlatego zasługuje na uwagę. Żeby jednak wykonywać go poprawnie, bezpiecznie i uzyskać wymarzone efekty, należy przestrzegać kilku zasad i w dzisiejszym artykule poznacie ich aż dziesięć.  Są one doskonałą wskazówką  dla osób początkujących, które chcą zacząć ćwiczyć przy pomocy dodatkowego obciążenia lub z masą własnego ciała.

hormon wzrostu

Ćwiczenia siłowe doskonale wpływają na wydolność układu mięśniowego, a także zwiększają siłę i odporność na zmęczenie, która zależy właśnie od  maksymalnej zdolności wysiłkowej. osoba wytrenowana jest zdolna do działania przez dłuższy czas bez większych oznak zmęczenia. Osoba wytrenowana ma energię do efektywnego wykonywania codziennej pracy oraz jej rezerwę na czas wolny.

Trening Siłowy

Trening siłowy, odpowiednia dieta i suplementacja, przykładowo GH Balance – suple na budowę masy mięśniowej, prowadzą  do zwiększenia objętości mięśni, co ma istotne znaczenie w regulacji masy i składu ciała. Istnieje pewna zależność, że im większy jest stosunek aktywnej tkanki mięśniowej do tkanki tłuszczowej w ogólnej masie ciała, tym wyższy poziom przemian metabolicznych, a tym samym większy dzienne spalanie kalorii. Ma to duże znaczenie w utrzymywaniu prawidłowej  masy ciała oraz właściwych proporcji pomiędzy tkanką tłuszczową a beztłuszczową masą ciała.

Trening siłowy jest także doskonałym narzędziem modelowania sylwetki i postawy ciała, wysmuklania go lub też eksponowania poszczególnych mięśni oraz zwiększa wytrzymałość kości, więzadeł i ścięgien. Wraz z zastosowaniem asekuracyjnych suplementów, w postaci Flexinu 500 – suplementu na silny ból stawów, wzmacnia stawy, zapewnia ich stabilizację, zmniejszając tym samym ryzyko wystąpienia urazów.

Jest jeszcze jedna korzyść, o której warto wspomnieć – dyscyplina. Trening siłowy uczy nas  zdyscyplinowania i determinacji w działaniu, pomaga rozładować stres, a poprawa sylwetki i sprawności fizycznej dodaje pewności siebie i energii do zwiększonej aktywności we wszystkich obszarach życia. Korzystny wpływ ćwiczeń siłowych na samopoczucie i osobowość jest wykorzystywany w leczeniu depresji i bezsenności.

Dlatego warto poznać tych…

10 zasad skutecznego treningu siłowego!

1. Określ celu treningu!

Określ celu treningu!Jest to pierwsza czynność, jaką należy wykonać. Cel wpływa na wybór treningu, na jego rodzaj, częstotliwość, długość trwania, dobór obciążenia. Brak celu to brak mobilizacji, brak efektów, demobilizacja i rezygnacja z treningu.

Cel może dotyczyć:

  • treningu ogólnorozwojowego, aby zwiększyć swoją ogólną sprawność fizyczną,
  • rzeźbienia sylwetki, np. zwiększenia masy mięśniowej lub wyeksponowania poszczególnych partii mięśni,
  • odchudzania,
  • zwiększenia siły i wytrzymałości.

Należy ustalić:

  • a) po co ćwiczę,
  • b) jakich konkretnych efektów oczekuję,
  • c) kiedy chcę te efekty osiągnąć.

2. Ćwicz z planem treningowym!

Plan treningowy to kolejna obowiązkowa pozycja. Pomaga on zachować regularność, systematyczność treningu oraz gwarantuje szybkie efekty ćwiczeń. Dobry plan treningowy powinien zawierać informacje na temat:

  • częstotliwości treningów,
  • czasu ich trwania,
  • liczby powtórzeń,
  • rodzaju stosowanych ćwiczeń.Ćwicz z planem treningowym!

Plan treningowy zależy od rodzaju treningu i od celu, jaki sobie wyznaczyliście.

3. Dostosuj obciążenie do swoich możliwości – nie szarżuj!

Przy treningu siłowym nie ma miejsca na szpanowanie i popisy – to niebezpieczne rozrywki! Dostosowanie obciążenia do możliwości organizmu decyduje o postępach w treningach i ich bezpieczeństwie. Zbyt małe obciążenie może opóźnić efekty, a zbyt duże grozi przetrenowaniem i zahamowaniem przyrostu masy mięśniowej.

Dostosuj obciążenie do swoich możliwości – nie szarżuj!Trening siłowy o średniej intensywności nie powinien trwać dłużej niż 30 minut – mowa tu o samym treningu – bez rozgrzewki i odpoczynku. Co do powtórzeń wykonuj je poprawnie, a jeśli nie masz siły na ostatnie, nie wykonuj ich niedbale, lepiej skończ na poprawnych pełnych powtórzeniach. Jedna seria nie powinna zawierać więcej niż 15 powtórzeń na duże grupy mięśniowe i 20 powtórzeń na mniejsze, ale szczegóły należy ustalić zgodnie z wybraną metodą treningową, a najlepiej przy pomocy trenera personalnego.

O Autorze

Robert

Robert

3 komentarze

  • Najlepiej jednak na początek mieć trenera personalnego, ale w sumie nie każdego na to stać… Jeśli o mnie chodzi to nie pytam nikogo jak mam ćwiczyć, podpatruję i sam się dokształcam. Ważne jest również gdzie ćwiczymy. Najlepsze są siłownie plenerowe gdzie możemy za darmo ćwiczyć i zadbać o sylwetkę. Ja tak robię, bo mam to szczęście, że u mnie w mieście są siłownie plenerowe i nie mam problemu z publicznością i widownią:-) to mnie dodatkowo motywuje:-)

    • Siema

      Co do trenera personalnego pełna zgoda. Co do ćwiczenia samemu to trzeba mieć naprawdę niezłe zaparcie oraz dużo oglądać i czytać, aby nie robić danego ćwiczenia źle, ja przez kilka lat bycia na siłowni widziałem już nie jedno…I zdecydowanie polecam trenera osobistego lub siłownie gdzie są osoby z dużym doświadczeniem – wystarczy podejść spytać się itp. nie Umiem sobie nawet przypomnieć, czy kiedykolwiek ktoś odmówił mi pomocy itp. Ciekawy przykład dałeś jeśli mowa o tych Siłowniach plenerowych, bo ostatnio jest tego co raz więcej u nas i czas chyba bardziej się temu przyjrzeć! Dzięki za nakierowanie.

  • U nas jest taka siłownia plenerowa, ale to nie dla mnie. Jest zaniedbana, i chociaż cały czas coś tam naprawiają, to ciągle coś wisi lub się urywa – niewypał. Wolę kameralne siłownie – szczególnie takie, gdzie są duże lustra – żeby motywować się swoim wyglądem, z dnia na dzień coraz lepszym!XD

Zostaw Komentarz

CommentLuv badge

Close
Przeczytaj inne:
Muzyka na siłownię – najlepszy motywator!

Muzyka na siłownię - najlepszy motywator! Jeśli chodzicie na siłownię, to wiecie już, że muzyka jest najlepszym motywatorem. Dlatego większość...

Zamknij