Aktywność Fitness Zdrowie

Sport to zdrowie!

Piotrek
Napisane przez Piotrek

Sport to zdrowie!

Często mam sen o tym, że biegam z rana… Bardzo mnie ten sen cieszy. Przecież sport jest taki zdrowy!

Znacie to powiedzenie, że sport to zdrowie? Każdy zna. Ale jest ono zgodne z prawdą? Przekonam Was dzisiaj, że jak najbardziej!

Sport To zdrowie- SupleNaTak.plSam zacząłem się interesować tym tematem, pogłębiać swoją wiedzę i byłem zaskoczony wynikami! Większość z nas prowadzi statyczny tryb życia, siedzący, kanapowy. Ja nie byłem wyjątkiem. Ogólnie ogarniające lenistwo i coraz gorsze samopoczucie pogłębiało się z wiekiem, z dnia na dzień… Ze względów zdrowotnych właśnie postanowiłem coś z tym zrobić i oto efekty mojego dochodzenia!

Oczywiście nie mówię żeby od razu startować np w zawodach Runmageddon. Więcej na ten temat znajdziecie we wpisie Runmageddon – wyzwanie dla Supermocarzy? Ale kto wie, może za rok lub dwa będę na tyle w formie by wziąć udział i w czymś takim.

Sport ma ogromny i bezpośredni wpływ na nasze zdrowie, zarówno psychiczne, jak i fizyczne. Nie tylko leczy, ale także zapobiega chorobom, oczywiście nie wszystkim, ale naprawdę większości z nich ( miażdżyca, nadciśnienie tętnicze, niewydolność krążenia, choroba niedokrwienna serca, otyłość). Zmniejsza także ryzyko zachorowań na choroby przewlekłe.

Sport także wydłuża życie, zapobiega przedwczesnej śmierci.

Może teraz w skrócie wielkim przedstawię Wam, w jaki sposób sport wpływa na niektóre dolegliwości.

  • Miażdżyca – sport zmniejsza poziom złego cholesterolu, a zwiększa ilość dobrego i w ten ból stawów i mięśnisposób zapobiega miażdżycy.
  • Nadciśnienie tętnicze – regularny sport obniża ciśnienie, zarówno skurczowe, jak i rozkurczowe.
  • Niewydolność krążenia – aktywność fizyczna zwiększa ilość krwi tłoczonej do naczyń krwionośnych, dotlenia też narządy wewnętrzne.
  • Choroba niedokrwistości serca – sport poprawia ukrwienie serca, ponieważ zapobiega miażdżycy, a praca serca staje się bardziej efektywna (serce bije wolniej, ale objętość wypompowywanej krwi – większa).
  • Żylaki –  uprawianie sportu usprawnia przepływ krwi w nogach.
  • Astma – sport powoduje, że oddech staje się głębszy i mniej się męczymy, a płuca są dobrze wentylowane, co zapobiega astmie i innym chorobom płuc oraz wspomaga ich leczenie.
  • Lekkie zaburzenia psychiczne – sport relaksuje, poprawia nastrój, samopoczucie, zapobiega depresji – zmniejsza niepokój, poprawia jakość snu; u starszych ludzi pomaga w zmniejszeniu ryzyka zachorowań na demencję i chorobę Alzheimera.
  • Otyłość – sport odchudza, poprawia proporcje ciała , zwiększa przemianę materii i napięcie mięśniowe, reguluje gospodarkę cieplną.
  • Wady postawy i bóle kręgosłupa – odpowiedni sport stabilizuje właściwą postawę ciała, co jest ważne szczególnie dla kręgosłupa – zwiększa masę mięśniową i napięcie mięśni.
  • Osteoporoza – uprawianie sportu powoduje stałe i równomierne obciążenie kości, które zapobiega utracie wapnia i fosforanów z kości.
  • Cukrzyca – sport zapobiega rozwojowi cukrzycy oraz kontroluje stężenie cukru we krwi – ryzyko powstania cukrzycy u osób bardzo aktywnych jest zredukowane o 33% – 50%.
  • Rak– sport zmniejsza ryzyko zachorowania na raka płuc, piersi i okrężnicy.
  • Słabe mięśnie i kości – uprawianie sportu wzmacnia mięśnie, ścięgna, więzadła i gęstość kości, a także spowalnia utratę gęstości kości u osób w starszym wieku.
  • Trawienie –  sport pobudza wytwarzanie enzymów trawiennych i przyśpiesza trawienie, zapobiegając zaparciom, hemoroidom.

O Autorze

Piotrek

Piotrek

2 komentarze

  • OOOOO, ja też mam bardzo często taki sen… Wiem, że sport to zdrowie, ale może na wiosnę bardziej się zmotywuję, jak już będzie ciepło i ptaszki będą śpiewać… i trzeba będzie zrzucić z siebie kamuflujące kurtki… i trzeba będzie pokazać wszem i wobec swoje dźwięczne i wdzięczne kształty…
    Kurczę, chyba zacznę wcześniej!

Zostaw Komentarz

CommentLuv badge

Close
Przeczytaj inne:
Kolacja po treningu – szybki mini poradnik

Kolacja po treningu – szybki mini poradnik Wielu z Was aktywność fizyczną uprawia zazwyczaj wieczorem, po pracy. Aktywność ta ma...

Zamknij