Ciało Rzeźba Siła

Trening bez siłowni – Pistolet łatwiejsze techniki

Robert
Napisane przez Robert

 Trening bez siłowni – Pistolet łatwiejsze techniki

W ramach przygotowania się do pełnego pistoletu, zwanego również pistoletem klasycznym, warto potrenować nieco łatwiejsze techniki. Można to zrobić, wykonując przysiad z nogą w górze, a także pistolet bez fazy negatywnej. Jak zwykle przypomnę o pewnej kwestii, nie byłbym  sobą, gdybym tego nie zrobił. Tak więc o czym nie wolno zapominać?

przyrost masy

Dieta, suplementacja oraz oczywiście regularne ćwiczenia.

 

Stosując suplement diety Somatrodol w znacznie krótszym czasie wypracujecie pokaźną masę mięśniową, GH Balance natomiast poza szybszym zbudowaniem pożądanej muskulatury, pozwoli Wam dodatkowo na zwiększenie siły. Zdecydujecie zatem, na jakim aspekcie bardziej Wam zależy. Dziś wracając do tematyki pistoletu opiszę Wam, jak wykonywać przysiad z nogą w górze, a także pistolet bez fazy negatywnej. A zatem najpierw rozgrzewka i zabieramy się do ćwiczeń.

Zachęcam również do przeczytania mojego poprzedniego wpisu – trening bez siłowni – pistolet,  w którym poruszałem temat tego jak zacząć trenować nie mając sprzętu.

Przysiad z nogą w górze

Przysiady wykonywane z jedną nogą podniesioną do góry jest kolejnym ćwiczeniem, które dobrze przygotuje Was do wykonania klasycznego pistoletu. Aby wykonać to ćwiczenie należy:

Przysiad z nogą w górze-SupleNaTak.pl

Obrazek pochodzi ze strony www.calgary.worldhealth.ca

– stanąć na jednej nodze, drugą trzymając z tyłu w pozycji pół-ugiętej,

– powoli zginamy nogę na której stoimy, tak aby kolano dotknęło podłoża (kolano, nie zaś stopa),

– powrót do pozycji wyjściowej.

W tym ćwiczeniu o wiele łatwiej będzie Wam utrzymać równowagę, jeżeli podniesiecie ręce do góry. Uważajcie także aby nie „upaść” dosłownie kolanem na podłogę, ponieważ możecie je rozbić. Nie zapominajcie o tym, aby stopa nogi znajdującej się z tyłu w ogóle nie dotykała podłoża. Ćwiczenie to doskonale wzmacnia mięśnie nóg, a także pomaga w poprawie koordynacji ruchowej. Wykonajcie na początek 3 serie po 5 powtórzeń.

Oczywiście jeżeli to się nie uda, postarajcie się o zrobienie mniejszej liczby powtórzeń.

https://calgary.worldhealth.ca/wp-content/uploads/2015/01/Hockey_SplitSquat.jpg

Pistolet bez fazy negatywnej

Na pewno osoby mające styczność z profesjonalnymi programami treningowymi, zetknęły się także z pojęciem treningu koncentrycznego. Jego głównym założeniem jest niemalże zupełne wyeliminowanie fazy negatywnej ruchu.

Czemu ma to służyć?

Przede wszystkim w tym przypadku nasze ćwiczenie wpływają na budowanie siły, jednocześnie zwiększając możliwości w zakresie udźwigu. Ponadto organizm a w zasadzie mięśnie po takim treningu znacznie szybciej się regenerują. Poszczególne fazy wykonywania pistoletu bez fazy negatywnej wyglądają następująco:

Przysiad- Rozgrzewka– wykonujemy przysiad klasyczny aż do samego podłoża,

– napinając wszystkie mięśnie, usiłujemy wrócić do postawy stojącej, oczywiście na jednej nodze.

Ćwiczenie to jest świetną alternatywą dla każdego, kto miewa problemu z bólami kolan, ponieważ nie jest ono zbytni obciążające dla tych konkretnych stawów. W czasie wykonywania ćwiczenia należy obowiązkowo pamiętać o napinaniu mięśni. Swoją drogą, jeśli czujecie silny ból stawów, sprawdźcie koniecznie artykuł, w którym Piotr opisuję jak z tym problemem walczyć. Mimo, że można je robić bardzo dynamicznie, kluczową kwestią w przypadku tego ćwiczenia jest wspomniane napięcie mięśniowe.

Tak jak w przysiadzie na jednej nodze, proponuję wykonanie 3 serii po 5 powtórzeń na początek.

Czemu ma służyć wykonywanie pistoletów?

Przede wszystkim ćwiczenie to uczy nas pokory. Bez względu na to, jakie obciążenie podnosicie na siłowni, to na pozór „niewinne” ćwiczenie pokaże, jaką siłą nóg dysponujecie. O zwiększenie siły w nogach, a także o wzmocnienie mięśni w tej partii ciała tutaj chodzi. Jeżeli zatem chcecie dorównać sprawnością komandosom, warto do treningu włączyć pistolety. Poza tym zadbajcie o racjonalne odżywianie, jak również przyjmowanie właściwych suplementów, chociażby tych wymienionych przeze mnie na samym początku. Zapamiętajcie te nazwy: Somatodrol i GH-Balance

Somastrodol Logo- SupleNaTak.plW kolejnym wpisie odejdziemy na chwilę od ćwiczeń bez siłowni, na rzecz treningu mięśni brzucha.

Zapraszam do śledzenia moich kolejnych artykułów i pozdrawiam serdecznie.

Jeśli macie jakieś pytania, zachęcam do pisania. Chętnie podzielę się z Wami swoją wiedzą i doświadczeniem. Bo sam pokonałem w sobie „grubasa”. Pamiętajcie, nigdy nie jest za późno.


O Autorze

Robert

Robert

Zostaw Komentarz

CommentLuv badge

Close
Przeczytaj inne:
Aktywność fizyczna a ból stawów

Aktywność fizyczna a ból stawów Dzisiaj bardzo trudny temat, zwłaszcza dla osób, które wiedzą jak nieprzyjemny jest silny ból stawów....

Zamknij