Aktywność Ciało Fitness Masa Nasi Trenerzy Odchudzanie Rzeźba Siła Zdrowie

Trening personalny – warto czy nie warto?

Robert
Napisane przez Robert

Trening personalny – warto czy nie warto?

Najpierw sobie troszkę poleżę, a potem odpocznę… Lening, depresing, nicnierobing… Co zrobić i jak zrobić, żeby tego nie robić?

We wcześniejszych tekstach, na przykład u Kasi (10 PoradnaTak, jak spalać kalorie świąteczne) lub też u mnie (Treningowe postanowienia noworoczne) możecie przeczytać o roli motywacji w treningu i nie tylko. W jednym się zgadzamy – motywacja jest podstawowym elementem sukcesu oraz tego, żeby trening nie odbywał się w sferze marzeń i planów, wyłącznie w Waszej głowie.

przyrost masy

Jeśli jednak wyznaczone przez Was cele treningowe nie są osiągane, jeśli Wasza motywacja wewnętrzna i zewnętrzna słabnie i Was zawodzi, to pozostaje już tylko jedno wyjście, najskuteczniejszy motywator – trening personalny, stworzony tylko dla Was!

Koniecznie zapoznajcie się z naszymi trenerami personalnymi. Przygotowaliśmy dla Was artykuły przybliżające ich sylwetki.

OLA- TRENERKA PERSONALNA

MAREK- TRENER PERSONALNY

Wróćmy do samego treningu personalnego.

Cóż to jest za zjawisko?

W skrócie, trening personalny to trening indywidualny, podczas którego trener personalny pracuje tylko z jedną osobą w taki sposób, by szybko osiągnęła ona zamierzone rezultaty i swoje cele. Przeważnie trwa on około 60 minut, ale to też jest kwestia do ustalenia.

Jak to się zaczyna?

Trening rozpoczyna się konsultacją wstępną, dzięki której trener jest w stanie lepiej Was poznać oraz dobrać Wam odpowiedni plan żywieniowy i treningowy. Konsultacja taka pozwala także poznać Wasz stan fizyczny, ewentualne byłe lub obecne kontuzje, przebyte choroby oraz pomaga określić Wasze możliwości treningowe i nawyki żywieniowe. Pierwsze konsultacje zazwyczaj są bezpłatne, dopiero ustalenie indywidualnego planu treningowego, kiedy to zaczyna się prawdziwa współpraca z trenerem personalnym, jest odpłatne.

Kto powinien zdecydować się na trening personalny?

Wszystkie osoby, które mają problemy z motywacją!

  • Osoby, którym zależy na szybkim osiągnięciu celu.
  • Osoby, które chcą zachować sprawność fizyczną i psychiczną.
  • Osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę ze sportem i nie za bardzo wiedzą, co mają robić, dopiero poznają możliwości swojego ciała, zasady treningu i powinny dowiedzieć się jak najwięcej o prawidłowej technice wykonywania ćwiczeń.
  • Osoby z doświadczeniem, chcące poszerzyć swoją wiedzę, zwiększyć wydajność treningu, przyspieszyć efekty lub je uzyskać.
  • Osoby, które nie mają pomysłu na nowy plan treningowy.
  • Osoby wracające do ćwiczeń po dłuższej przerwie, kiedy to indywidualna praca z trenerem pozwoli im na szybszy powrót do dawnej formy.
  • Osoby po urazach i rehabilitacji, które chcą wrócić do aktywnego trybu życia i do sprawności fizycznej, które potrzebują bardzo konkretnych ćwiczeń prozdrowotnych, na przykład mających wzmocnić kręgosłup, czy skorygować wady postawy.
  • Kobiety w ciąży, które chcą zachować aktywny tryb życia.
  • Kobiety po ciąży,  które marzą o powrocie do dawnej sylwetki i do formy.
  • Osoby, chcące osiągnąć konkretne cechy motoryczne, przygotować się do testów sprawnościowych na uczelnie o kierunkach wymagających sprawności fizycznej lub testów, które są potrzebne do pracy, np. w służbach mundurowych.
  • Seniorzy, którzy chcą uregulować ogólny stan zdrowia, kondycję i samopoczucie, a którzy powinni szczególnie uważać na intensywność treningu z uwagi na możliwość kontuzji.

O Autorze

Robert

Robert

1 Komentarz

  • Pewnie, że warto. Oczywiście taki trening nie jest dla każdego, ale dla mnie akurat tak:-) mam problemy z motywacją i utrzymaniem się w ryzach, konsekwencja u mnie leży, a właściwie leżała… bo teraz już powstała z martwych dzięki Markowi:-) I efekty widzę coraz bardziej mnie satysfakcjonujące:-) Dobrze, że Was na forum znalazłem:-) Polecam wszystkim leniwcom treningi personalne!

Zostaw Komentarz

CommentLuv badge

Close
Przeczytaj inne:
7 sposobów na zamianę teorii w sukces.
Treningowe postanowienia Noworoczne. 7 sposobów na zamianę teorii w sukces.

Treningowe postanowienia Noworoczne 7 sposobów na zamianę teorii w sukces. Czyli PostanowieniaNaTak. O postanowieniach noworocznych zapomina się najpóźniej w drugiej...

Zamknij