Rzeźba Siła

Trening siłowy bez sprzętu – czy to możliwe?

Robert
Napisane przez Robert

Trening siłowy bez sprzętu – czy to możliwe?

Zastanawialiście się kiedyś, jak można wyrobić siłę, bez korzystania z siłowni?

Oczywiście można przerzucać ciężkie rzeczy, coś na kształt zawodów z serii Strongmen, ale co robić w sytuacji kiedy nie mamy dostępu do dużych betonowych bloczków czy ogromnych opon? Realia niestety są takie, że o ile w dużych miastach dostęp do siłowni nie stanowi problemu, o tyle w mniejszych miejscowościach może z tym być już spory problem. Zakup sprzętu to dość spory wydatek i nie każdy może sobie na niego pozwolić.

na masę

Biorąc pod uwagę wszystkie te kwestie, chciałbym wam przybliż nieco inną formę treningu, który można uzupełnić stosując suplement diety na wyrzeźbione mięśnie Somatodrol.

Wykorzystanie wagi własnego ciała

Osoby interesujące się nieco jednostkami specjalnymi, na pewno wiedzą, że stosują one specjalne programy treningowe. W tym artykule chciałbym zaproponować ćwiczenia, jakie są stosowane przez rosyjskich komandosów. Na pierwszy rzut oka, mogą one wydać się banalnie proste, ale wbrew pozorom ich prawidłowe wykonywanie, wymaga od ćwiczącego dużej siły i odpowiedniej koordynacji ruchowej.

Siła-SupleNaTak.plO tego typu treningu dowiedziałem się, czytając książkę autorstwa Pavela Tsatsouline „Nagi wojownik”. Jeden z kierowników kursu dla żołnierzy oddziału spadochronowego amerykańskich sił powietrznych Nate Morrison stwierdził, że:

„Książka ta zmusiła go do zmiany spojrzenia na ćwiczenia ogólnorozwojowe, ponieważ dzięki nim możemy trenować, by zwiększyć siłę, wykorzystując po prostu ciężar własnego ciała i wiemy, że postępy są pewne jak w banku…”

Rodzaje siły

Mówiąc o sile, należy rozróżnić kilka jej rodzajów. Podczas wykonywania pompek na jednej ręce, mamy do czynienia z siłą maksymalną. Natomiast to samo ćwiczenie wykonywane na obu rękach z przyklaśnięciem, wiąże się już z siłą eksplozywną. Duża ilość powtórzeń przy konkretnej czynności pozwala nam natomiast na wypracowanie wytrzymałości.

Konkretne ćwiczenia które przetestowałem na sobie, łączą się z pierwszym z wymienionych rodzajów siły. Przy wykonywaniu określonych ćwiczeń należy pamiętać o właściwym ułożeniu ciała, bowiem tylko wówczas będziemy mogli dostrzec szybkie efekty naszych działań.

Zaczynamy ćwiczyć

Pewnie nie jeden raz zakładaliście się z kolegami, kto zrobi więcej pompek. Ćwiczenie to jest jednym z podstawowych przy treningu, wykorzystującym masę własnego ciała. Mała modyfikacja pompki tradycyjnej sprawi, że będziemy mogli osiągnąć lepiej widoczne efekty treningu. Zazwyczaj pompki są robione na podłodze, Pompkilub innym równym podłożu, jednak jeżeli nieco zmienimy pozycję naszego ciała, a konkretnie oprzemy stopy na ławeczce, będziemy mieli do czynienia z ciężarem, który wynosi 70% naszego ciała. Osoby bardziej wprawione, mogą spróbować wykonywać pompki stojąc na rękach, jednak to ćwiczenie wymaga wielu lat treningu. Jeżeli natomiast startujemy od zera, warto nieco ułatwić sobie ćwiczenie i oprzeć dłonie na podwyższeniu. Takim sposobem sprawimy, że będziemy „podnosić” znacznie mniej niż 50% naszej wagi.

Pamiętajcie, że oprócz treningów niezwykle istotne jest abyście mieli zachowaną odpowiednią masę ciała. W tym celu niezbędne jest zbudowanie masy mięśniowej. Oczywiście, że jestem zwolennikiem suplementów na budowę masy mięśniowej. Nie ma lepszego sposobu na to, by zyskać właściwą masę. Dodajcie do tego odpowiednią dietę i mamy kompleks.

Co zyskamy przez tego typu trening?

Przede wszystkim wyrobimy siłę maksymalną, a dodatkowo starając się wykonywać coraz większą ilość powtórzeń, także wytrzymałość. suplementyPrzy okazji warto wspomnieć o tym, aby uzupełnić swoją dietę ( o właściwym odżywianiu, jakie powinno towarzyszyć treningowi jeszcze napiszę) o suplementy wpływające na siłę. Jeżeli sięgniemy po Somatodrol, dodatkowo będziemy mogli wyrzeźbić swoje mięśnie. Może nie będą one aż tak okazałe, jak w przypadku ćwiczeń na siłowni, ale na pewno pojawią się ładnie zarysowane mięśnie.

Decydując się na trening siłowy z wykorzystaniem ciężaru ciała, należy pamiętać o:

– odpowiednim ułożeniu ciała podczas ćwiczeń,

– rozpoczęciu treningu przy wykorzystaniu ćwiczeń o określonym stopniu trudności,

– zdrowym trybie życia,

– odpowiedniej diecie i suplementacji np. suplementy na wyrzeźbione mięśnie.

W kolejnym wpisie opiszę następne ćwiczenia, wchodzące w skład treningu siły z wykorzystaniem masy własnego ciała. Póki co, sprawdźcie, czy jesteście w stanie wykonać pompkę na jednej ręce, albo z nogami opartymi np. o sofę. Ja na samym początku przygody z tym programem treningowym bardzo się zdziwiłem, bo wykonanie poszczególnych ćwiczeń nie przychodziło mi z łatwością.

SD_logo_tran_1Na sam koniec chciałbym zachęcić Was do przetestowania suplementów na wyrzeźbione mięśnie Somatodrol. Wiem, że sporo z Was już od dawna stosuje różnego rodzaju suplementacje, w tym właśnie wspomniany specyfik. Dajcie znać jak wygląda to u Was. Chętnie odpowiem na Wasze pytania związane zarówno z ćwiczeniami, jak i suplementami które stosuje..

Jeśli dopiero zaczynacie przygodę z suplami, dajcie znać i pamiętajcie, by rozpocząć zmianę swojego życia wystarczy mały krok. W tym przypadku wypełnienie formularza.

Jestem do Waszej dyspozycji.


O Autorze

Robert

Robert

Zostaw Komentarz

CommentLuv badge

Close
Przeczytaj inne:
Taśmy TRX - Wszystko co powinieneś o nich wiedzieć - SupleNaTak
Taśmy TRX – wszystko, co powinieneś o nich wiedzieć!

Taśmy TRX – wszystko, co powinieneś o nich wiedzieć! Taśmy TRX – tajemniczy skrót... Co oznacza ta nazwa? Nic innego tylko...

Zamknij