Aktywność Ciało Odchudzanie Rzeźba Siła Zdrowie

Treningowe postanowienia Noworoczne. 7 sposobów na zamianę teorii w sukces.

7 sposobów na zamianę teorii w sukces.
Robert
Napisane przez Robert

Treningowe postanowienia Noworoczne

7 sposobów na zamianę teorii w sukces.

Czyli PostanowieniaNaTak.

O postanowieniach noworocznych zapomina się najpóźniej w drugiej połowie stycznia… znacie to? Oczywiście, ja znam – każdy to zna. Zazwyczaj z autopsji.

Nowy Rok, nowe wyzwania, nowe postanowienia. Kolejny plan, kolejna strategia działania, noworoczny Superman i Superwoman w teoretycznej Superakcji i… kolejna Superporażka. Dlaczego? Wiecie?

Mechanizm postanowień, czegokolwiek by on nie dotyczył, jest zawsze taki sam i został on bardzo dokładnie przeanalizowany przez Jamesa O. Prochaska i jego zespół z University of Rhode Island. Opiera się on na transteoretycznym modelu zmiany zachowań (TTM). Zmiana ta składa się z 6 etapów, które obrazuje rysunek 1, umieszczony poniżej:

transteoretycznym modelu zmiany zachowań

Rysunek pochodzi ze strony http://www.grupatempo.pl/pl/czytelnia/drukuj/107

Większość z Was rezygnuje już w etapach początkowych… Dlaczego?

Czyżby dlatego, że  treningowe postanowienia Noworoczne były nie do wykonania? Oczywiście, że nie. Więc dlaczego tak się dzieje?

Ponieważ trzeba mieć dobry plan, skuteczną strategię działania i silną wolę. Plan musi być dopasowany do Waszych indywidualnych cech, nie może zakładać zdobycia najwyższego szczytu na świecie…

Plan musi być realistyczny, ponieważ to zwiększy Wasze szanse na to, że będzie mogli go zrealizować w 100%! Dlatego też pomożemy Wam spełnić Wasze Treningowe postanowienia Noworoczne.

Nowy rok to także noworoczne postanowienia. Nie polegaj tylko i wyłącznie na „własnym ja”, daj sobie pomóc! Sprawdź naszą ofertę treningu personalnego.

Wasz PlanNaTak:

  1. Uświadomić sobie, dlaczego chcę zmiany (ma to być MOJA decyzja, wynikająca z MOJEJ potrzeby) – zrobić zestawienie zysków i strat mojego dotychczasowego trybu życia – taka automotywacja jest bardzo ważna w realizacji planu.Treningowe postanowienia noworoczne-Wasz PlanNaTak
  2. Ustalić mój REALNY cel długofalowy – dowiedzieć się dokładnie, czego oczekuję od samego siebie – nie wystarczy powiedzieć „Chcę schudnąć” – precyzyjnie ustalić przykładowo wagę docelową.
  3. Działać – ułożyć realny plan działania, skupiający się na teorii małych kroczków; plan ma być konkretny i możliwy do realizacji: musi zawierać rozsądny cel oraz realny sposób, w jaki chcę osiągnąć sukces.
  4. Realizować plan wytrwale, nie tracąc jednocześnie motywacji, nie zniechęcając się szybko i łatwo – pamiętać, że mogą przydarzyć się różnego rodzaju odstępstwa od moich założeń – mała porażka nie przekreśla całego przedsięwzięcia!
  5. Wspierać się odpowiednią dietą, suplementami, a także treningiem z trenerem personalnym.
  6. Walczyć z monotonią, rutyną i nudą – urozmaicać, stosować tzw. zamienniki ruchu – zamiast siłowni – spacer z psem lub bieganie, ćwiczenia grupowe, zumba. Różnorodność jest jak najbardziej wskazana!
  7. Nie rezygnować ze wszystkich przyjemności! Nagradzać się za małe sukcesy!

Te wszystkie punkty pomogą Wam spełnić Wasze treningowe postanowienia Noworoczne!

O Autorze

Robert

Robert

2 komentarze

  • Wasz Plan na Tak to teraz mój plan na tak! Myślałem o tym, żeby na poważnie wziąć się za siłownię, szczególnie po świętach… masakra jakaś, jak można się szybko rozleniwić… Myślę też o tym trenerze personalnym, ale sam nie wiem, na co się zdecyduję… w każdym razie dzięki za konkrety, lubię działać wg planu!

    • Cieszymy sie, że PlanNaTak był tym Bodźcem który sprawił, że DZIAŁASZ to jest NAJWAŻNIEJSZE!!Rozważamy opcję, aby poprzez SupleNaTak kontaktować się z naszymi Trenerami poprzez meila i po takim kontakcie podjąć Decyzje czy Warto. Zapraszamy zatem do odwiedzania strony. Nie ma ZA CO :)

Zostaw Komentarz

CommentLuv badge

Close
Przeczytaj inne:
Skuteczny trening siłowy – poznaj 10 zasad!

Skuteczny trening siłowy - poznaj 10 zasad! Trening siłowy wszechstronnie oddziałuje na organizm i wzmacnia go zarówno w sferze fizycznej, jak...

Zamknij