Aktywność Ciało Nasi Trenerzy Rzeźba Siła

Zasady treningu Crossfit!

Robert
Napisane przez Robert

Zasady treningu Crossfit!

Główna zasadą treningu Crossfit jest wykonanie planu, który zakłada, że osiągniecie większą wydolności w dziecięciu różnych tzw. obszarach fizycznych, do których należą: wydolność krążeniowo-oddechowa, wytrzymałość, siła, gibkość, moc, szybkość, zwinność, równowaga, koordynacja i dokładność.  Celem tego treningu jest symetrycznie ukształtowana sylwetka, większa wydolność, siła oraz zwinność.

na masę mięśniową

O tym pisałem już w poprzednim artykule: Crossfit. Znacie? Poznajcie!

Ale czy są inne zasady tego treningu, które decydują o jego skuteczności, a Waszym sukcesie? Owszem, są.

Poznajcie je!

1. Optymalny plan treningowy.

Ideą Crossfitu jest ćwiczenie zgodnie z wcześniej ułożonym harmonogramem treningów. Bez planu nie ma Crossfitu. Plan powinien być:

– precyzyjny,

– konsekwentny,

– dobrze przemyślany na każdym etapie,

– określający rodzaj i kolejność ćwiczeń,

– określający konkretnie liczbę powtórzeń i częstotliwość treningu.

2. Rodzaj wykonywanych ćwiczeń.

Różnorodne ćwiczenia są wykonywane intensywnie, bez przerw, dlatego powinny być one odpowiednio dobrane pod względem:

– mechaniki ruchów,

– wydajności,

– efektywności,

– częstotliwości,

– bezpieczeństwa,

– regeneracji,

– poziom obciążenia powinien być dostosowany do możliwości osoby ćwiczącej.

3. Rozgrzewka i rozciąganie.

Rozgrzewka ma rozgrzać, nie rozpalić. Ma być:zielona kawa tabletki

– dokładna,

– rozgrzewająca i uelastyczniająca mięśnie,

– przygotowująca ścięgna i kości na ewentualne przeciążenia i urazy,

– trucht, wymachy, pajacyki może być skakanka.  

4. Różnorodność ćwiczeń.  

Każdy trening powinien zawierać ćwiczenia o różnorodnym charakterze: statyczne, dynamiczne, koordynacyjne, równoważne, ponieważ Crossfit ma jednocześnie:

–  wzmacniać mięśnie,

– zwiększać wydolność,

– poprawiać zwinność,

– poprawiać szybkość,

– poprawiać gibkość i koordynację.  

5. Monitorowanie pulsu.

Bardzo ważne jest utrzymywanie stałego tętna podczas wysiłku i monitorowanie go:

– tętno powinno wynosić 60-70% tętna maksymalnego w fazie WOD,

– dopiero po wykonaniu jednego obwodu można zwolnić tempo i pozwolić, aby puls wrócił do swojego zwykłego rytmu.

6. Mierz siły na zamiary.

Dlaczego? Ponieważ  w Crossficie wyróżniamy trzy stopnie trudności: początkujący, średnio zaawansowany i zaawansowany i od reprezentowanego przez Was poziomu zależy dobór i częstotliwość treningów. Wysoka poprzeczka – to nie jest dobry pomysł w przypadku Crossfitu (przetrenowanie, zniechęcenie, kontuzje). Intensywność treningu zależy od indywidualnej fizycznej i psychicznej tolerancji na obciążenia i wysiłek:

– osoby początkujące: 2-3 treningi tygodniowo,Crossfit - Ola- SupleNaTak

– osoby średnio zaawansowane: 3-4 treningi tygodniowo,

– osoby zaawansowane: 5-6 treningów w tygodniu.

7. Regularność treningów.

Należy konsekwentnie podejść do Crossfitu, bez względu na cel. Regularność przyzwyczaja Wasz organizm do coraz to większego wysiłku i coraz większych wyzwań. Brak konsekwencji i systematyczności doprowadza do zbytniego przeciążenia lub rozluźnienia mięśni i  w efekcie – braku efektów…

8. Niezbędna regeneracja.

Regeneracja mięśni po wysiłku trwa od 24 do 48 godzin. Pomiędzy każdym treningiem należy ująć przynajmniej dobę na odpoczynek. Nie należy też obciążać codziennie tych samych partii mięśni. Regeneracja pozwoli na:

– ustabilizowanie pulsu,

– rozciągnięcie nadwyrężonych mięśni,

–  przyspieszenie powrotu do formy.

Teraz, kiedy znacie już zasady treningu Crossfit, śmiało możecie spróbować swych sił na tym polu! Jeśli jesteście początkujący, możecie śmiało skorzystać z pomocy trenera personalnego, dla którego tematyka Crossfit nie ma żadnych tajemnic!

Moja rada?

Zostawcie Ego za sobą - Crossfit - SupleNaTak

Zostawcie swoje ego za drzwiami klubu, dajcie z siebie 100% i bawcie się dobrze!

A jeśli macie jakieś swoje porady, jeśli aktywnie uprawiacie Crossfit, nie wstydźcie się – piszcie w komentarzach o własnych spostrzeżeniach i własnych zasadach! Podzielcie się z nami i naszymi Czytelnikami swoją wiedzą i doświadczeniem! Zapraszam!

Koniecznie sprawdźcie też jakie są wady i zalety crossfitu.



Źródła:
http://wformie24.poradnikzdrowie.pl/zajecia-i-treningi/7-zasad-treningu-crossfit_42927.html

http://portalaktywni.com/aktualnosci/elementy-treningu-crossfit-workout-day/

http://bonavita.pl/crossfit-dla-poczatkujacych-zobacz-przykladowy-plan-treningowy

http://www.bodybuilding.com/fun/crossfit-workouts-5-killer-crossfit-wods.html

http://dailyburn.com/life/fitness/beginner-crossfit-workouts/

O Autorze

Robert

Robert

1 Komentarz

  • Właśnie przeczytałam sobie waszego arta i wszystko to ładnie i pięknie, ale na papierze… ja właśnie jestem po 3 podejściach do crossfitu i muszę stwierdzić, ale wcale nie z żalem, ale z ULGĄ, że to nie dla mnie – odpuszczam… To za duży hardcore, za dużo ruchu, za dużo zamieszania, za dużo adrenaliny!
    Za duża presja – ja wolę statyczny wysiłek: rowerek stacjonarny, bieżnia, stepper. Niech inni podkręcają się jak wariaci!

Zostaw Komentarz

CommentLuv badge

Close
Przeczytaj inne:
Skuteczny trening siłowy – poznaj 10 zasad!

Skuteczny trening siłowy - poznaj 10 zasad! Trening siłowy wszechstronnie oddziałuje na organizm i wzmacnia go zarówno w sferze fizycznej, jak...

Zamknij